JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Auckland

Woensdag 8 april

Onze laatste echte vakantiedag is al weer aangebroken en die hebben we door gebracht in Auckland. Eerst hebben we onze koffers afgegooid in het hotel bij het vliegveld voordat we naar het centrum van Auckland gingen waar we naar de botanisch tuin geweest. Hierin was o.a. een "Wintergarden". Dit is een ouderwetse gebouw die uit 2 kassen bestaat met daartussen in een tuin met prielen en een vijver. De ene kas was er een met tropische bloemen en planten en in de andere stonden planten met allerlei kleuren bloemen, gekleurde vruchten en groentes en dit zag er mooi en heel kleurrijk uit.

Daarna hebben we de huurauto ingeleverd en hebben de stad verkend. Auckland is een hele grote stad en het was er erg druk. Veel verkeer en vooral veel mensen op straat. Er staan prachtige oude gebouwen in de stad die ingebouwd zijn door superhoge kantoren en flatgebouwen. Natuurlijk mocht een bezoekje naar de skytower niet ontbreken. We zijn er niet in geweest maar hebben hem wel aan de buitenkant bewonderd. Aan het eind van middag zijn we met een bus naar het hotel gereden voor onze allerlaatste nacht in Nieuw Zeeland.

Elly

De tijd vliegt voorbij. Ik zal jullie verhalen en foto's zeker gaan missen. Ik heb er van genoten. Een hele goede terug reis. En Margret, ook weer fijn om je "live" te zien op SH. Maar geniet eerst maar even lekker na van jullie mooie reis.