JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Waipu

Dinsdag 7 april

Van Paihia zijn we weer naar het zuiden gereden richting Auckland. Onderweg zijn we in Wangarei gestopt om een wandeling te maken naar de Wangarei Falls. Dit zijn watervallen van 26 meter hoog en die waren op een mooie plek in een bos.

Daarna verder gereden en bij Waipu en daar zijn we naar de Waipu Caves gegaan. Dit zijn grotten waar je in kan wandelen. In het begin hadden we nog een beetje licht van de ingang maar al snel werd het pikkie donker en kon je echt niets meer zien. We hadden een zaklamp bij ons een die hadden we echt wel nodig. Zelfs met de zaklamp was het soms nog lastig te zien. Overal was ook water waar je door heen moest om verder te komen en de bodem en rotsen waren hier en daar glad. Je moest goed bijlichten om te kijken waar we moesten lopen. Op een gegeven moment deden we de lamp uit en boven ons hoofd en om ons heen zagen we overal gloeiwormen, dat was heel apart. Verderop was het water te diep om door heen te lopen en het risico dat de batterij van de zaklamp op zou raken vonden we te groot. Daarom zijn we maar terug gegaan maar dit was wel een interessante en ook wel spannende ervaring. Buiten de grot hebben we ook nog een wandeling gemaakt daar in het bos voordat we verder gingen naar Auckland voor de overnachting.

Anja

Hi Margret en Jos, aan alles komt 'n eind. Ook aan de prachtige indrukken en ervaringen die jullie hebben opgedaan in Australia en New Zealand. Ik wens jullie 'n hele goede reis terug naar huis. Ik verwacht jullie zeker nog eens 'n keer terug (The Great Ocean Road bijvoorbeeld?).