JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Dargaville/ Kaurimuseum

Vrijdag 3 april

Het zag er naar uit dat het vandaag weer een mooie zonnig dag zou worden. Vanuit de plaats Thames, wat onderaan het Coromandel schiereiland ligt zijn we vertrokken richting Auckland. Dit ging in eerste instantie lekker snel omdat we op een snelweg reden. Aan de andere kant van de snelweg stond het verkeer helemaal vast richting zuiden vanwege de uittocht naar de eilanden. Voorbij Auckland stonden wij zelf (richting noorden) helaas ook vast .Het leek wel of heel Auckland leeg liep. We zaten op een stuk weg van 15 km of zo en daar hebben we een uur over gedaan! Dat schoot dus helemaal niet op en dat terwijl het prachtig weer was. (24 graden)

Na een flinke vertraging en nog meer files kwamen we 's middags aan bij het Kauri museum. Dit museum gaat over de kauri, dat zijn bomen die hier groeien tot een enorm formaat en duizenden jaren oud kunnen worden. Het was heel interessant. Er was o.a. te zien hoe groot deze bomen kunnen worden, hoe ze uit deze bomen gom hebben gehaald, op wat voor manier ze zijn omgehakt in 100 jaar tijd en tot planken zijn gemaakt ( er hangen daar hele grote planken) en wat er allemaal van gemaakt kan worden.

We hebben overnacht in Dargaville aan de westkust, wat niet al te ver van het strand ligt. Daar zijn we nog even heen gegaan om uit te waaien.