JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Coromandel/ Hot Beach

Donderdag 2 april

Vandaag hebben we een rondje Coromandel Peninsula gedaan. Dat is een schiereiland ten oosten van Auckland. Het aantal kilometers viel wel mee, maar door de route ( smalle zigzagwegen in o.a. de bergen) zorgt ervoor dat je er lang over doet. We reden langs de oostkust naar het noorden en hebben een stop gemaakt bij The Hot Beach. Bij het strand aangekomen moesten we een klein stukje lopen voordat we er waren. Het begon net eb te worden, alleen bij laagtij doet het strand zijn naam eer aan . Er waren aardig wat mensen die met scheppen in de weer waren om kuilen te graven in het zand. Het is de bedoeling dat je een kuil krijgt met water erin dat heet is. Omdat het water nog teveel over het strand stroomde, was het eigenlijk net nog iets te vroeg. Jos heeft ook nog wat gegraven maar dat bleef koud.

Een groepje jongens had een grote kuil gegraven waar al water in stond en zij gingen erin liggen. We voelden aan dat water en het was inderdaad warm. Terwijl we daar in de buurt stonden zakten onze voeten dieper in het zand en opeens werd het heel heet onder onze voeten, zo heet dat we er niet konden blijven staan. Dat was echt heel apart en het is duidelijk waarom deze plek Hot Beach heet.

De volgende stop was Cathedral Cave. Om hier te komen moesten we eerst 40 min wandelen langs de kust door het bos. Het is een rots waar het zeewater een doorgang heeft uitgeslepen in de vorm van de gewelven van een kathedraal. Omdat het eb was konden we hier ook onder doorlopen. Het is een enorm grote doorgang en mooi om te zien.

Daarna hebben we ons rondje afgemaakt over een mooie slingerende kustweg. Het was behoorlijk druk in tegengestelde richting dus we moesten voorzichtig rijden. Het was zo druk omdat iedereen 4 dagen vrij is vanwege goede vrijdag (is hier een feestdag) en Pasen,en iedereen massaal naar het schiereiland toe gaat.