JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Tongariro National Park.

Donderdag 26 maart

Voordat we verder gingen reizen hebben we eerst het plaatsje Wanganui bekeken, er staan veel huizen uit de koloniale tijd. Daarna gingen we richting het noorden naar het midden van het eiland met als doel het Tongariro National Park. Was de reis gisteren niet zo bijzonder, al heel snel veranderde dit en zaten we midden in de bossen en mooie natuur. Later veranderderde dat weer en zagen we kale heuvels.

Rond 13 uur waren we al in het park en we besloten om eerst naar het informatiecentrum in Whakapapa Village te gaan. Vandaar hebben we de Taranaki Falls Track gevolgd, een wandelroute naar een waterval. We liepen stroomopwaarts langs een rivier en na een uur werden we beloond met een mooie hoge waterval waar je heel dicht bij kon komen. Jos heeft er zelfs achter gestaan.

Na de wandeling gingen we naar de backpackerslodge waar we 2 nachten zouden bleven. Het was een heel aparte plek om te overnachten. Allemaal aan elkaar gebouwde hokken helemaal vol geschilderd en deed denken aan de hippie tijd.