JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Tongariro National Park.

Donderdag 26 maart

Voordat we verder gingen reizen hebben we eerst het plaatsje Wanganui bekeken, er staan veel huizen uit de koloniale tijd. Daarna gingen we richting het noorden naar het midden van het eiland met als doel het Tongariro National Park. Was de reis gisteren niet zo bijzonder, al heel snel veranderde dit en zaten we midden in de bossen en mooie natuur. Later veranderderde dat weer en zagen we kale heuvels.

Rond 13 uur waren we al in het park en we besloten om eerst naar het informatiecentrum in Whakapapa Village te gaan. Vandaar hebben we de Taranaki Falls Track gevolgd, een wandelroute naar een waterval. We liepen stroomopwaarts langs een rivier en na een uur werden we beloond met een mooie hoge waterval waar je heel dicht bij kon komen. Jos heeft er zelfs achter gestaan.

Na de wandeling gingen we naar de backpackerslodge waar we 2 nachten zouden bleven. Het was een heel aparte plek om te overnachten. Allemaal aan elkaar gebouwde hokken helemaal vol geschilderd en deed denken aan de hippie tijd.

Jacqueline

Wat een mooie reis met zoveel verschillende natuurgebieden.
Ik vraag me af hoeveel kilometer jullie wel niet hebben gelopen.
Het is ook leuk om steeds weer ergens anders te slapen.

Miranda

De Tongariro crossing is ook een aanrader! Maar ja wat niet, alles is er mooi

Mary

Spannend hoor die trammetjes in Wellington en Phoe die inktvis, zo een moet je niet tegenkomen met een zwempartijtje!
Tja die prachtige natuur lijkt niet op te houden maar....jullie reis jammer genoeg wel, al bijna weer naar huis! Lekker genieten nog maar!!