JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Wellington

Woensdag 25 maart

Doordat we gisteren later aan kwamen in Wellington gingen we vanmorgen vroeg uit de veren om toch te kunnen doen wat we hier wilden doen. Eerst zijn we naar de Cable Car gegaan. Dit is een kabeltram die al vanaf 1902 hier rijdt. Hij rijdt op en neer langs een steile heuvel naar de hogere delen van de stad in 5 minuten. Er zijn 2 trams, als de één naar boven (Botanische tuin) gaat dan gaat de ander naar beneden (centrum van de stad) Wij zijn boven ingestapt zodat we eerst ook door de Botanisch Tuin konden wandelen. Eenmaal beneden weer omhoog, want de auto stond boven...

Daarna zijn we naar het Te Papa Museum gegaan. Dit is een heel groot museum met wel 6 verdiepingen en er waren ontzettend veel interessante dingen te zien, haast teveel om op te noemen. Er was wel iets opmerkelijks, nl een reuzen inktvis van wel 4 meter lang die per ongeluk is opgevist. Hij had draaibare haken op zijn tentakels zitten en een soort papegaaienbek. Hij lag in een soort bad tentoongesteld. We zijn 3,5 uur in het museum geweest en nog hebben we niet alles uitgebreid kunnen bekijken. Dit museum is echt een aanrader.

We moesten ook weer doorrijden naar onze volgende bestemming Wanganui.De rit liep langs de westkust richting het noorden, en was op zich niet heel erg bijzonder.

wilenleni

Mooi man, by the way, heb je nog naar de railsverankering gekeken? misschien handel.

Rob

Hoop dat je wel in het earth crack house bent geweest in Te Papa Museum.

Jos en Margret

We zijn inderdaad in het earth crack house geweest, zijn we helemaal vergeten op te schrijven. Het is een rare gewaarwording om te ervaren hoe een aardbeving voelt.
Volgens de seismograaf die er ook stond was er toevallig net een aardbeving geweest (niet voelbaar) en is er om de haverklap wel ergens in Nieuw Zeeland een aardbeving