JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Naar het Noordereiland

Dinsdag 24 maart

Vandaag gingen we overvaren van het zuidereiland naar het noordereiland. We zouden om 10.30 de ferry hebben (dachten we) maar bij het inchecken bleek dit de ferry van 22.30 te zijn. Foutje.... Er stond pm achter de tijd en dat is dus 's avonds ( stom, niet gezien) Gelukkig konden we omboeken naar de volgende ferry, die van 13.15. We moesten dus nog even wachten op vertrek. Gelukkig konden we wel al onze koffers inchecken ( dan hoefden we daar tenminste niet mee te slepen) en hebben lekker in het zonnetjeaan de baai gezeten onder het genot van een cappuccino.

Om 12.30 moesten we weer bij de ferry zijn. De geplande afvaartijd liep nogal uit,er bleven vrachtwagens de boot oprijden. Hierdoor vertrokken we pas om 14.00 en kwamen we om 17.10 in Wellington aan. Het eerste gedeelte kwamen we weer langs gedeeltes van de Malbourough Sounds, dat was wel een mooi uitzicht vanaf de boot. In Wellington aangekomen moesten we de nieuwe huurauto ophalen, de andere hadden we in Picton achter gelaten. We hadden weer een (flinke) upgrade van de auto, deze was nog groter een luxe dan de andere. Dit vonden we ook nu weer helemaal geen probleem.

Rob

Ik lees niets over hoe de overtocht is verlopen, het door kruisen van 2 zeeën Tasman Sea en Pacific ocean.
Was zeker als een spiegel het water bij jullie overtocht, mazzelllllllll.