JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Picton

Maandag 23 maart

Nadat het gisteren begon te regenen tijdens het wandelen heeft het de hele middag en avond aardig door geregend. Wat dat betreft kwam het wel goed uit dat we vandaag een rustdag hadden. Het kwam nu eigenlijk ook goed uit dat we een dag eerder bij het Abel Tasmanpark zijn gekomen waardoor we 2 mooie dagen daar hebben gehad. Toen we vanmorgen vertrokken was het gelukkig weer droog.

Via Nelson moesten we naar Picton rijden omdat we daar morgen met de ferry naar het Noordereiland gaan varen. We gingen via de Queen Charlotte Drive wat een mooie route is. Onderweg zijn we afgeslagen richting een natuurgebied waar we langs redendat de Malbourough Sounds heet, en hebben daar een stuk gereden. Hier is veel water, met verschillende eilanden.De weg is één grote haarspeldbocht, de een na de ander en dat op een vrij smalle weg.

Aangekomen in Picton waar de haven is, hebben we nog een wandeling gemaakt in een bos wat rondom de baai ligt. Verder was het een rustige dagje.