JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Abel Tasman National Park/ Wandeling

Zaterdag 21 maart

Ook deze dag hebben we weer doorgebracht in het Abel Tasman National Park. Eerst zijn we naar het dorpje Marahau gereden om daar in een watertaxi te stappen. Dit zijn snelle bootjes die je naar verschillende punten van het park kunnen brengen/ophalen. Het park is zo groot, je doet er wel even over om van de ene naar de andere kant te komen. Zo is er een route van 51 km, maar je kan er ook stukken van doen, en dat hebben wij vandaag gedaan. Op de afzetpunten van de watertaxi kan je dan een wandelroute volgen.

Voordat het zover was moest de boot eerst in het water terecht komen. Bij het centrum van de watertaxi's moesten we in een boot stappen die op een trailer achter een tractor lag. Met iedereen aan boord reed de tractor dan met de boot er achter aan ("landboating") richting het water, waar de boot op een helling het water in gleed. Daarna was het een uur varen naar het startpunt van onze wandelroute : Barkbay.

Het was een mooie maar pittige route door het regenwoud en hoog langs de kustlijn. Er zaten flinke klimmen in (en daardoor gelukkig) ook wel dalingen, we moesten wat bruggetjes over en zelfs over een hoge hangbrug (hier waren we gisteren nog onder door gevaren) De uitzichten waren prachtig, dit kwam ook doordat de zon volop scheen: mooie gele stranden met blauw water. Het eindpunt van onze route was Anchorangebay en totaal hebben we zo'n 13 km gelopen. We hebben nog even op het strand kunnen zitten voordat de watertaxi ons weer kwam ophalen. Vandaag hadden we de rugzakken mee en op een gegeven moment wordt dat wel wat zwaar, maar verder gaat het wandelen gaat ons prima af.

Miranda

Prachtige foto's maarja wat wil je in zo'n mooi land. Pancake rocks wauw en abel tas man, wat n natuur pracht. Zelfs genieten vanaf hier laat staan als je er zelf bent!! Geniet nog van wat komen gaat