JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Abel Tasman National Park

Vrijdag 20 maart

Vandaag hebben we een dagtrip gemaakt in het Abel Tasman National Park met een bootje (waarin bankjes zitten en die heel snel kan varen) waarbij we alle mooie hoekjes van het park konden bekijken Wij samen en een ander stel waren de enige passagiers, dus we hadden een soort van privétour. De schipper was een bioloog die heel veel van de natuur weet en er erg interessant over kon vertellen. We zijn in allerlei verschillende baaien geweest en hebben mooie plekken gezien waarover hij dan vertelde. Hij had ook koffie en taart mee genomen wat we op een strandje hebben verorberd. Daarna weer verder gevaren en op een gegeven moment gingen we de boot uit om een wandeltocht te maken door een stukje van het park en liet hij ons allerlei mooie hoekjes zien met waarbij hij dan wetenswaardigheden over had te vertellen. hij wist er veel vanaf en het was reuze interessant. Tussendoor was het tijd om te lunchen en dat deden we op een prachtig strand, het leek wel een bountyreclame. Het was vandaag weer een bijzonder dag.