JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Westport

Donderdag 19 maart

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de sealcolony, bij Westport,dit was een kort stukje rijden. Na 15 minurten wandelen kwamen we op een uitkijkpunt boven de rotsen waar de zeehondenkolonie was. We hoorden ze al schreeuwen. Er lagen er best veel, vooral veel kleintjes ( die altijd in december worden geboren) die over de rotsen heen klauterden. Het was leuk om naar te kijken.

Daarna zijn we eerst richting het oosten gegaan.Onderweg kwamen we nog langs de langste "swingbridge"van Nieuw Zeeland. Het was de bedoeling om een wandeling te maken bij de Nelson Lakes, maar dan moesten we eerst 11 km op een gravelweg rijden (met een lage snelheid) en dan ook nog eens een keer terug en hier hadden we eigenlijk geen zin in. Daarom besloten we om onze planning aan te passen en door te rijden richting het noorden naar de stop van de volgende dag : Het Abel Tasman Park. In het plaatsje Motueka wat hier vlak bij ligt, zullen we 3 nachten blijven.