JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Queenstown / Wanaka

Zondag 15 maart

Vanuit Te Anau zijn we eerst naar Queenstown gereden. Dit is een drukke stad waar het stikt van de boekingskantoortjes waar je allerlei activiteiten kan boeken zoals para-sailing, para-gliding, jetski,powerboot en niet te vergeten bungy jumpen. Het was hartstikke druk met jongelui die dit wel wilden doen. Aangezien wij niet meer tot die leeftijdscategorie horen hebben wij maar besloten om dit aan ons voorbij te laten gaan en in de mooie citygarden te gaan wandelen die aan de baai lag. Daarna een sunday roast gegeten in een pub en weer doorgereden naar het eindpunt van deze dag : Wanaka.

We hebben voor de route door de bergen gekozen en deze was weer spectaculair met heel veel mooie uitzichten. In Wanaka zijn we 's avonds (op advies van Bas en Lieke) naar de bioscoop geweest. Het is een hele bijzonder bioscoop,want er staan allemaal verschillende banken en stoelen door elkaar heen en er staan zelfs 2 halve auto's in de filmzaal. Er hing een heel bijzondere sfeer. Je kon er ook gewoon eten halen, bv een pizza en dit op een dienblad meenemen naar de filmzaal. In de pauze kon je home-made ( nog warme, net uit de oven ) vers gebakken cookies kopen en hier hebben we er allebei 1 van gekocht want dat moest van Lieke.

Wink
En ze waren inderdaad erg lekker !

Lieke

Heel goed :-) En ik heb niks teveel gezegd he?! Heerlijk toch die warme cookies?