JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Milford Sound

Zaterdag 14 maart

Er stond weer een uitstapje op stapel vandaag n.l. naar een ander fjord, Milford Sound. De weg ernaar toe is 120 km maar je doet er 2,5 uur over om er te komen. Je rijdt door het regenwoud,heuvels en dalen, langs meren,bergen, rotsen en watervallen. Een heel gevarieerde natuur dus en erg mooi om te zien. Af en toe zijn we gestopt om wat te bekijken zoals het Mirrorlake.

Er was ergens ook een lawine van steen geweest, er lagen vanaf boven op een berg naar beneden toe tot aan de weg grote stukken rotsen en er stonden borden dat je er niet mocht stoppen of uitstappen. Ook moesten we door een nauwe uitgehakte tunnel door een berg heen om aan de andere kant te komen.

Eenmaal bij Milford Sound zijn we met een boot erdoor heen gevaren. Het zag er heel anders uit dan gisteren. Daar was het breed en lang (40 km) hier was het smaller en korter (16 km lang) maar wel met hele hoge steile rotsen en veel ruiger. Het was vandaag een hele zonnige dag, maar op het water was het best fris. Na de boottocht van 2 uur, moesten we natuurlijk weer 2,5 uur rijden om weer op de camping te komen.

wilenleni

Ziet er rustig uit bij jullie,nog wat van de storm meegekregen?

Robin

wat een prachtige foto's! ik ben jaloers