JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Te Anau

Donderdag 12 maart.

We hebben de weg op de Southern Scenic Route vervolgd richting Te Anau waren we 3 nachten zullen blijven. Dit ligt midden in het fjordengebied wat Fiordland National Park heet. Halverwege de middag kwamen we daar aan en hebben meteen een tripje geboekt. We zijn naar de Te Anau Glowworm Caves geweest. Eerst moesten we een half uur varen over Lake Te Anau voordat we bij de Caves waren. Daar kregen we eerst een veiligheidsinstructie (dit doen ze bij iedere activiteit) Daarna gingen we de grotten in en moesten er soms gebukt doorheen vanwege de lage gangen. Om ons heen stroomde heel hard overal helder water (dit water drinken ze hier) via watervallen naar beneden,het was een ontzettende herrie. Daarna moesten we in een klein bootje gaan zitten (totaal 12 personen) en werd het pikdonker, je zag echt geen hand voor ogen. Langzaam ging de boot vooruit door smalle doorgangen en we zagen steeds meer stipjes blauw boven ons oplichten ,dit waren de gloeiwormen. Het was apart om te zien.Op sommige stukken zaten er echt heel veel. Ze gaven zoveel licht dat je elkaar op een gegeven moment een beetje zag zitten. Na een half uur waren we weer bij het begin en kregen we een film te zien over het leven van de gloeiworm. Nadat alle mensen waren geweest,was het weer een half uurtje terug varen.