JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Catlins Forest Park

Woensdag 11 maart

We zijn vandaag verder gereisd via de Southern Scenic Route naar het zuiden richting The Catllns Forest Park.Onderweg hebben we een paar interessante stops gemaakt. Zo zijn we eerst naar Nugget Point gegaan. Daar kon je boven op de rotsen langs de kust lopen, de Nuggets (soort rotsen) in de zee zien en beneden de zeehonden bewonderen. Vlakbij had je Cannibal Bay waar we na een flinke wandeling langs het strand een paar zeeleeuwen hebben gezien die lagen te zonnen op het strand.De volgende stop was bij de Purakaunui Falls. dit was een mooie brede waterval. Daarna wilden we naar de Cathedral Caves maar hier mag je alleen naar toe als het laagtij is,en dan nog maar in een tijdsbestek van 2 uur. Dat was niet zo, dus jammer genoeg ging dit niet door,toen eerst maar ingecheckt bij de camping.

Het was nog vroeg en we hadden tijd genoeg om nog meer dingen te bekijken. Eerst zijn we naar Curio Bay gegaan. Daar zijn als het eb is fossiele resten te zien van een versteend bos van 160 miljoen jaar oud. We hadden geluk, er was nog genoeg te zien voordat het helemaal vloed werd. Je kon goed zien dat hier bomen hebben gestaan/gelegen, je kon de boomschors en de houtnerven in de rotsen zien.

Toen nog naar de laatste bezienswaardigheid van deze dag, de McLean Falls. Om hier te komen moesten we eerst door heen stuk regenwoud wandelen, dit was al een bezienswaardigheid op zich. Deze waterval was hoog en prachtig om te zien. Wij waren de enige die er waren, je waant je echt alleen op de wereld.