JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Dunedin dag 2

Dinsdag 10 maart

10 maart

Vandaag hebben we iets heel anders gedaan :We hebben een treinreis van 4,5 uur gemaakt met de Taieri Gorge Railway. Met een trein, die voor een deel uit oude treinwagons bestaat hebben we een rit gemaakt langs de Taieri rivier van Dunedin naar Pukirangi. We zaten in een ouderwetse treinwagon en dat maakt het wel leuk. We gingen steeds hoger de bergen in door 12 tunnels, over ravijnen en bruggen en viaducten waarvan er één viaduct wel 50 meter boven de rivier gaat. Dat was een enorme hoogte. Het was een hele mooie en spectaculaire rit.

Daarna zijn we met de auto naar Tunnelbeach gegaan. Hier liggen rotsen waar het zeewater doorgangen heeft uitgeslepen. Omdat het net vloed was sloegen de golven door deze gangen, dat was een mooi gezicht.

Reacties

Reacties

Mary

Ik herken het zo dat de schoonheid niet in een foto is te vangen! Maarre vliegangst en die dieptes onder de trein dan, daar zou ik van gruwelen! Die stenen, daar wil je er wel een van in je tuin! Mijn bagage is altijd zwaar door stenen en schelpen en zandjes die ik meeneem, tot nu toe altijd goed gegaan bij de douane!! Van deze joekels kan je hooguit een stukje meenemen. Ik geniet van jullie verhalen echt heel erg leuk! En het vooruitzicht, het gaat voorlopig nog door, genieten maar weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!