JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Dunedin

Maandag 9 maart

We zijn de dag begonnen met een duik in een hot tub in de tuin van de lodge. We hadden een privé tub met uitzicht op de oceaan en een watervalletje. Het water was 40 graden en hier hebben we wel 1,5 uur in gezeten wat heerlijk relaxed was. Daarna dus geheel ontspannen weer in de auto op weg naar Dunedin. Onderweg zijn we gestopt bij Moeraki. Hier liggen op het strand een heleboel hele grote ronde stenen (sommige stenen hebben wel een doorsnede van 1,5 - 2 meter) bij elkaar op het strand. Sommige zijn uit elkaar gevallen en zien er aan de binnenkant ook heel apart uit.

In Dunedin aangekomen zijn we meteen naar de camping gegaan waar we 2 dagen blijven in een leuke cabin. Eenmaal geïnstalleerd zijn we naar het schiereiland Otaga Peninsula gegaan. Helemaal op het uiterste puntje ligt een albatroscentrum met een broedkolonie. Hier hebben we een rondleiding gedaan en konden we daarna albatrossen vanuit een uitkijkpunt van dichtbij bekijken. Dit is het enige plek op de wereld waar ze op het vasteland komen om te broeden. Er waren een paar jonkies en er zat er eentje te broeden. In de berg was ook een gangenstelsel wat in de oorlog is gebruikt en waar een speciaal kanon staat wat nog steeds werkt en daar zijn we ook geweest.

Daarna zijn we nog even onderaan de broedkolonie geweest bij de rotsen aan het water. Hier lagen allemaal zeehonden heerlijk in het zonnetje en we konden er heel dichtbij komen.