JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Wilsons National Promontory Park

Vrijdag 27 februari

De dag begon wat bewolkt maar omdat we met de auto naar Wilsons Promontory National Park gingen was dat niet erg. Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar de ingang van het park en vanaf daar was het nog 30 km rijden naar het uiterste punt ,ook meteen het meest zuidelijke punt van Australië waar je met de auto kon komen. Tijdens deze 30 km zijn we regelmatig gestopt om de omgeving te bewonderen en wat te wandelen, en dit in een inmiddels heerlijk schijnend zonnetje. Een aantal jaren geleden is er een hele grote brand geweest en de verbrande bomen zijn tussen de nieuwe begroeiing nog goed te zien.

Er zijn verschillende baaien en 1 van de baaien heet Squeaky Bay, dit betekent piepend strand. En inderdaad, als je over dit witte strand loopt dan piept het zand onder je voeten, echt heel apart. De zee met z'n blauwe water is ook super mooi om te zien.

We hebben ook nog een paar australische vogels vlak voor onze neus gezien. De Kookaburra en de Crimson Rosella. De laatste kwam zelfs op onze picknick tafel zitten. Het is echt een prachtig park en zeker een bezoekje waard.

Jacqueline

Het is inderdaad een prachtige omgeving.
Anja heeft mij ook meegenomen naar Wilsons prom, het is daar heerlijk rustig een heel mooi.Ik zou er zo weer naar toe willen.

Mary

Pff...alweer zo'n prachtige ervaring, het kan niet op en dan wat je nog voor de boeg hebt! Goed dat jullie de dagen op deze manier bijhouden anders is het moeilijk om de komende weken te onthouden waar en wanneer jullie allemaal geweest zijn;-)
En dan dat heerlijke weer, hier begint het zonnetje, als het schijnt, ook al lekker warm te worden. Genieten buiten in een hoekje uit de wind is dan goed te doen, héérlijk! Mooi hoor die vogels, die crimson huppeldepup is wel een brutaaltje, vast gewend aan de toeristen en hun lekkers! Ik krijg al zin om ook eens die kant op te gaan hahaha.....wordt sparen!!! X