JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Dag 2 in Melbourne

Woensdag 25 februari

Vandaag was onze laatste dag in Melbourne en zijn we het centrum wezen verkennen.Als eerste wilden we naar de Queen Victoria Market. Dit is een hele grote overdekte markt uit 1878.Toen we aan kwamen bleek het juist vandaag gesloten te zijn, dat was jammer.

Dus op naar het volgende punt met de tram. Reizen in het centrum is geen probleem,er is n.l. een free-tram-zone en een hop on/hop off beleid. Je kan gratis gebruik maken van de trams en bussen in die zone en in- en uitstappen waar je wilt. Dat was wel (in tegenstelling tot gisteren) super handig. Er reden ook van die ouderwetse trammetjes daar hebben we een paar keer ingezeten.Halverwege een rit stopte de trambestuurster en riep dat ze pauze had en dat de tram over 10 minuten weer verder zou rijden. Dit zou je in Nederland eens moeten proberen....

Behalve met de tram hebben we ook in het centrum gewandeld en langs de oever van de Yarra river. We zijn o.a. in een straat geweest met alleen maar graffiti en in Chinatown (waar we lekker sushi hebben gegeten) In het centrum is het ontzettend druk, veel auto's en nog veel meer mensen. Wat heel opvallend was dat er hoofdzakelijk chinezen op straat liepen.

Om 17.00 stapten we in de bus naar Leongatha om naar Anja ( zus van Margret, voor wie niet weet wie dit is) te gaan. Dit was een rit van ruim 2,5 uur maar het was zo voorbij en Anja stond ons al op te wachten. Het was leuk om haar weer te zien.Toen op weg naar haar huis in Koonwarra waar we natuurlijk eerst een rondleiding kregen in haar prachtige huis (mét oprijlaan!) Daarna heerlijk gegeten en lang na getafeld en bij gekletst.

Fabioladijk

Knap van je Margret dat je de vliegreis hebt doorstaan, vooral als je nog turbulentie hebt ook! Leuke foto's al prachtig die Gardens! En al veel gelopen zeg, goed dat jullie hier al hadden geoefend! Veel plezier tot het volgende verhaal!

Trude

Leuk, die oude trammetjes. Alles is vast meer relaxed als in Holland. Heerlijk om je zus weer te zien. Geniet !! liefs Trude ( leuke verhalen ).