JosenMargret-heelverweg.reismee.nl

Dag 1 in Melbourne

Dinsdag 24 februari

Vanmorgen opgestaan met bewolkt weer. Omdat we hier maar 2 dagen zijn, zijn we eerst de dingen gaan doen die iets verder weg zijn.

We besloten om eerst naar The Old Melbourne Gaol te gaan. Dit is een oude gevangenis uit 1841 waar tot 1924 ter dood veroordeelde gevangenen nog werden opgehangen. Alles was nog in de oude staat. Eerst gingen we naar "The Watchhouse" en werden we ontvangen zoals arrestanten uit die tijd. Alle vrouwen en mannen moesten in een cellencomplex apart in een rij staan en een sergeant legde ons "gevangenen" (op een manier zoals ze dit vroeger deden) uit wat ons stond te wachten. We moesten onze handen omhoog houden en laten zien dat we niets bij ons hadden en de monden moesten open. Daarna werden de mannen en vrouwen apart in groepen in een cel gestopt. Toen iedereen binnen zat werd het licht uit gedaan en daar zaten we dan, als echte gevangenen in vroegere tijden. Even later werden we weer vrij gelaten en konden we alle cellen bekijken en foto's maken. Daarna zijn we naar een ander deel van de gevangenis gegaan waar alle gevangenen en ter dood veroordeelden hebben gezeten en hier konden we op eigen gelegenheid rondkijken. Van iedereen die daar is opgehangen is een dodenmasker gemaakt en hiervan waren er een flink aantal te zien. Het was heel bijzonder om dit te zien.

Vanmiddag werd het zonniger en zijn we naar we naar de Royal Botanic Gardens gelopen.Dit is een enorm park net buiten het centrum van Melbourne. Het is er prachtig en we hebben er wel 2 uur rond gewandeld. Behalve bijzondere bomen en planten hebben zelfs een behoorlijk grote leguaan gezien die lekker in het zonnetje zat.Daarna zijn we verder gelopen naar de kust en daar hebben we via een wandelpad langs de kust gelopen. Het was een flinke tippel en terug wilden we met de tram of bus gaan. Helaas ging dit mooi niet door. Het blijkt n.l. dat je hier in tram of bus geen kaartje kan kopen, dit is alleen mogelijk bij een tram/busstation ( wat is die hollandse OV chipkaart toch handig!) Er zat dus niets anders op dan weer terug te lopen. Alles bij elkaar hebben we wel 6 uur gewandeld.Gelukkig waren we goed getraind, alleen heeft Jos er wel een blaartje aan over gehouden.

Frown

Daniëlle

Wauw, lijkt me toch een beetje creepy hoor, als je als echte gevangenen behandeld wordt (gelukkig weet je dat het niet echt is). Leuk om jullie verhalen zo te volgen. Zeker ook lekker warm daar? Groetjes

Lotte

Ik ben heel trots op jullie dat jullie de stap heb genomen om zo ver weg op vakantie te gaan! Ben blij dat alles goed is verlopen. Spannend hoor de gevangenis! Veel plezier en groetjes aan Anja straks. Xxx

Cees en Marian

Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is. We wachten vol spanning op al jullie foto"s en verhalen! Cees vraagt of je ook foto's van trucks en kranen wil maken hahahaha. Veel plezier!!!!

Mary

Zo "de kop is eraf" en hoe, vliegen meegevallen, gevangen gezeten, mooie planten en bomen gezien, een leguaan ontmoet en niet te vergeten de beenspieren gesterkt! kortom het grote genieten is begonnen! liefs Mary